tisdag 23 februari 2010

Dagsläget....



Så här känner jag mig idag...
Julia vaknade kl 06.10. Fick henne att somna om till 06.48.
Lägg därtill att hon inatt vaknat med drygt en timmas mellanrum, heeeeeeeeela natten.
Jag har varit mer i hennes rum än i vårt, känns det som.
Lägg därtill att min j-la rygg börjar bråka så fort kroppen blir trött, dvs av för lite sömn.
Lägg där till att det där katt skrället för FEMTE natten i rad inte behagar gå ned till sin låda i tvättstugan utan kräks och bajjar i vårt matrum/allrum.
Lägg därtill att han har börjat klösa på möbler, något han inte gjort sedan vi flyttat hit, han börjar få abstinens av att inte kunna gå ut men hallå, vem kan det?
Lägg där till att Julia SJU gånger denna morgonen tycker att Simons vattenskål är ett allmänt handbad eller varför inte ta kökshanduken, som jag hängde upp nytvättad och nystruken igår, och trycka ned den i vattenskålen, för det är ju så himla roligt.
Speciellt när mamma blir arg...
Dagsläget är därmed trött, gnällig, värkig och skallen spränger.
Hej hopp vilken underbar morgon.
/Maja

Inga kommentarer: