söndag 14 februari 2010

OS och ouppmärksamhet

Ibland är det bra att den där pappa J inte är så uppmärksam i hemmet.
Det tog tre dagar innan han i fredags upptäckte att jag börjat måla om i arbets/gästrummet :-)
Och då har ändå alla möbler stått mitt ihopknödda mitt i rummet med skydd över sig.
Idag blev det iaf klart och i veckan ska jag försöka ställa iordning där inne.
Kommer inte underfund med hur jag ska få det att kännas fint, smart, logiskt, praktiskt och toksnyggt på en och samma gång.
Till att börja med åker den gamla bäddsoffan ut och in med ett nytt Blocket-fynd i modernare stil.

OS lovade jag ju också i rubriken. ( detta lilla sportevent som jag mer eller mindre högaktninsfullt struntar i...)
Jonas har lovat, att om jag inte beklagar mig över hans OS-tittande under dom kommande nu 15 dagarna så får jag bestämma nya köket.
Har nämnligen stött på patrull där.
Sobert klassiskt vitt eller mustigt rustikt ek.
Som jag brukar säga: Jag har fortf inte bestämt oss.
Vet bara att det ska bli en köksö, en sittbänk med förvaring och myskuddar för läx- och bokläsning, väggskåp och bort med några överskåp för luftigare känsla vid fönstret..
Alla dessa beslut.. :-)
Å andra sidan skulle nog pappa J inte märka någon skillnad :-))))
Kram Mamma M

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ju spännande med köksbyte. Mycket som man vill titta på ... men bra att du ha några idéer. Om du vill läsa lite mer om rostfria diskbänkar är du välkommen hos mig.
Lycka till med köket!
ela
http://neonelakitchen.blogspot.com/