måndag 22 februari 2010

Helgen som gick....

Det har varit en händelserik helg med en massa snö!
Högt och lågt. Vi önskade oss förvisso en vit härlig första vinter i huset men det här är ju nästan skrattretande.
Först ett kollektivt svar, då jag inte svarat på dom sms/mail som kommit ang biopsiproverna i torsdags: Jag får besked om högst fyra veckor om det behövs operation eller inte, vi har iallafall förberett för detta med blodprover mm. Klart.
Nu åter till helgen :-)

I fredagskväll skulle vi och elva galningar till, sluta upp hemma hos kristian och Louise på Plaza De La Wasa och äta god mat och se hockeymatchen (OS, jag veeeet)
Julia och jag hade ju bakat en väldig massa semlor som vi pyntat med sverigeflaggor och hade med oss.


Mamma med alla semlorna, redo att åka, trots snöovädret som drog fram över västsverige...


En utav kvällens värdar iklädd den Svenska segerdräkten.


Julia satt mest paralyserad första timmen, har aldrig sett henne så lugn! Det gick dock över kan jag lova och fröken vägrade, trots pjamas och välling, att gå och lägga sig...


Alla uppradade i soffan för att heja fram sweden...


Fast alla fick inte plats i soffan, så kvällens värdinna bla, fick bli omstoppad på golvet, av sin kära man Kristian.


Maria, Karin, Jerker, halv dold Sofia och så Jakob.


Klockan är strax efter tolv och våra små barn, Julia och Ludvig, här med mamma Karin, är fortfarande uppe..


- Neeeej, jag är faktikst inte ett endaste trött mamma!!! (yeah right gumman!)


Det svenska hoppet och det kroatiska, Kristian tyckte våra "folkdräkter" var lika och ville ha det på bild :-)


Pappa J innan han tog itu med den massa snö som kommit under natten till lördag.
Vilket var ca 30 cm...


Den gamla cykeln...


Taket på gamla delen av huset...riskabel snömängd.


Vårat garage, det gamla skrället, får gärna rasa av snömängden, då slipper vi ju ödsla tid på att riva det i vår :-)


Dagens bildfråga: Ser ni bilen??
Detta var synen som mötte oss när vi kom upp kl 8 i lördags morse.


Det var bara att försöka få fram den.


Stackars pappa J vad han fick skotta.




Snödjupet på altanen ca 60 cm, det var FÖRE det nya snöfallet som kom på eftermiddagen, suck! Finns risk att altanen kan rasa, som redan innan hade brister i bärighet. (eller vad det heter) Och det vill vi ju inte.


Så för att undanröja lite utav faran, fick J skotta där med.


Söndagens bild. Nästan lika mycket snö, igen. Bara ut att skotta, igen.


Altanen igår eftermiddag. Det ligger nog en meter i höjd nu där ute på sina ställen, eftersom J skottade ned en hel del från taket (gamla delen) så rasrisk försvann, hoppas vi.


Herregud det tar ju aldrig slut.


Medan J skottade passade Julia och jag på att baka kärleksmums. Gissa vem som slickade skålen... :-)


Trappräcket har också blivit klart igår. Fast det står och väntar på montering men första ska ju det gamla bort, som ni ser är det påbörjat här, man får ju ta det i etapper när man har en energisk 1,5 åring som älskar farligt klättrande.


Det ska bli skönt när både nya räcket och grinden är på plats så jag kan måla, för som ni vet så står J för byggandet och tapetsering och jag för målning.

Och på tal om målning så grundade jag ju faktikst Julias stora fina säng i helgen och nu efter då 48 timmar kan jag lägga på första lagret färg, får bli ikväll när hon lagt sig.

Ha en skön måndag.
Solen skiner, ett råddjur passerade precis förbi och vi ska ut och hoppa i den meterhöga snön.
kramar Mamma M och Julia.

1 kommentar:

Its a house sa...

Ritningsrör lät som en bra idé ska höra med min kompis om de har några till övers! Ser ut som en mysig helg trots all snö! Känner så igen mig med små troll som inte vill sova trots att ögonen går i kors =)

Kram