måndag 2 maj 2011

Tolv dagar


Måndag morgon.
Här strålar solen och altanen på baksidan fick sin sista spik igår.
Den är så fin!
Och praktisk.
Nu ska vi bara hitta en bra sittgrupp i svart för fyra rumpor.

Tolv dagar över...Är trött på det.
Nästintill tokförbannad.

Idag blir det iallafall utflykt med fikakorg, vi ska plantera en blomma i nysprayad kruka till nya altanen och jag har börjat sy Julias sommarklänningar och tunikor.
Inget jag gör verkar ju få lillasyster att titta ut.
Och jag är trött, trött, tröööööött på att få max tre timmar effektiv sömn per natt.
Jag lägger mig senast 22, somnar 01, vaknar varje timma och är kissnödig.

Har hittat ännu en servis jag fastnat för, fast denna önskar jag många av, som familjens fina frukostservis.
Rörstrand som nyproducerar den igen.
"Mon Amie"
Dom där muggarna skulle nog tom Jonas tycka var sköna att dricka ur, han är ju inte direkt stormförtjust i alla mina fyndade vackra serviser.

Morgonbestyr väntar.
Under frukosten satt vi och kollade på den lilla lilla flugan som hittat in i köket.
-Titta mamma, den haj vingaj så den kan fjyga, fjax-fjax jijja fjuga, hihi.
- Den äj ganska snäjj va mamma?
- Hihi, den kjypej på bojdet!!

Hon är så härlig vår lilla solstråle.
Mitt i natten, när hon ibland kan vakna och inte hitta nappen på egen hand och jag går in, då kommer dom mest konstiga resonemangen.
- Mamma, vatten äj bja föj hajsen, ejje huj?

Kram Maja

Inga kommentarer: