fredag 27 maj 2011

Våran Lilla Stålmannen

Alice.
Skulle kunna ligga och sniffa henne i nacken hela natten om jag var tvungen.
Precis som med Julia.
Den där doften som jag gärna drar in i näsan.
Bebisdoft.
Å andra sidan gör jag det hela tiden med Julia också så snart jag kommer åt.
Borrar in näsan i håret på henne, eller i nacken och bara drar in.
Mina Crack-barn.
Mina Droger.
Alice är så lik Julia som bebis.
Dom där små fingrarna, minerna, hur hon snörper ihop med munnen och spänner sina stortår när hon äter.
Julia gjorde samma sak.
När hon natt-ammats och blir lite gasig i magen blir hon en stålmannen.
Ena armen rakt ut med knuten hand, andra lite krökt, det ser väldigt knas-sött ut, fast jag vet det är jobbigt för hennes mage, men sen vet jag ju, att benen sträcks ut som två stela pinnar och då kommer den.
Prutten.
och hela hon slappnar av.
Sen snörper hon lite på munnen, rör på axlarna upp och ner, en i taget, krumbuktar lite på huvudet, gosar ner sig i kudden, och blir helt avslappnad och somnar.
Har jag sagt att jag är jordens rikaste?
Att jag har jordens största skatter hos mig?
För det har jag.
Dom heter Julia Elisabeth och Alice Marija.
Kärlek!
Kram Maja

Inga kommentarer: