måndag 16 maj 2011

Trädgårdsfix

-Min fina pjantejingshink och spade. 

Idag skedde det.
Båda barnen med utomhus, den ena på benen och den andra nerbäddad i vagnen, och äntligen åkte dom fem "blommorna" i krukorna som ska pryda altanen.
Dahliorna som var fem har minskat till antalet två efter snöovädret som drog in över oss i början av maj.


Julia hjälpte självklart till på sitt lilla vis.
Hon fick vatten och jord och växter som skulle slängas i sin gegg-hink och det blandades, geggades och kladdades, precis som det ska.
Observera Simon..Är Julia ute är han gärna där hon är.



Jag planterade när hon geggades...
I år satsar jag på grönt i krukorna som ska stå på "golvet".



Härlig geggamojja!
-De ä baja jod häj på byxojna mamma, de gåj bott i tvätten.
- Absolut!


Mina nya härligt rosa gummistövlar som jag för tre veckor sedan inte ens fick ner benen i pga gravidkilon och svullna ben...


Behöver jag säga att hon åkte in i duschen före kvällsmaten :-)


När jag och Alice lillpys gick in för amning så fortsatte Julia att då hjälpa pappa J med att gräva ur i sandlådan som är under konstruktion.




- Måste gjäva meja pappa, åh heeeeej!

Idag har varit en ganska så produktiv dag med både sandlådsbygge, trädgårdsfix, Jonas har trimmat gräs och rensat ogräs och så har vi bakat bröd.
Imorgon börjar Jonas att jobba igen efter nästan två veckor hemma med oss, undrar om han kommer sakna vårt tjatter :-)

Kram Maja

Inga kommentarer: