torsdag 26 maj 2011

Vilken Last.

Alice nya vikt och längd.
Tre veckor och två dagar stor.
4860 gram (födsel 4185) och hela 56,3 cm lång.
Hon föddes som 53...
Fast det där är ju så himmelens svårt.
Alla mäter ju olika men växt har hon gjort i allafall, på alla bredder.

Det blev då buss av tidsmässiga skäl, gick bra det med.
Efter lek, rutschkaneåk, bokläsning, bajsbyte (Julia) amningspaus (Alice) och allehanda:
- Ja ska baja,,,,,
Så var vi åter rullande för lite ärenden i city.
Blev ett par guldiga ballerinor för mig då skoaffären sålde ut allt pga flytt.
Till Julia fanns ingenting tyvär i rätt storlek men den stora NallePuh vid Lekia fick sig iallafall en kram.

Eftersom solen stundtals fanns framme så beslöt jag mig för att puscha den stora vagnen upp till Ica så slipper vi åka imorgon och så fanns ett paket att hämta med vår nya sovrumslampa...
Sagt och gjort.
Uppförsbackar betar man ju dock inte av så lätt med detta ekipage (ca 40 kg) och kanske var mitt skoval inte så klokt....Höga.  Back in buisness.
Men dit kom vi, och handlade gjorde vi, och Julia fick sin Hans-bulle ( om ni minns bagarn på Ica?) och jag mitt kaffe. Alice bara sov sig igenom alltihopa.
Hem fick vi skjuts med pappa Jonas, som dock först fick åka hem efter Alice bilstol....och döm om min besvikelse när vi öppnade paketet med lampan och det visade sig vara helt fel.
Dom hade skickat svart och inte vit.
Bara att returnera och vänta på ny.

Nu ska vi frossa i rabarberpaj med riven choklad och god vaniljsås.
Det är vi värda!
Kram Maja

Inga kommentarer: