onsdag 8 maj 2013

Att äntligen ha sandalväder

 
Jamen åh maj gådd vilken hetta vi haft.
Och vad gör man då?
Jo, man smörjer in barnakroppar i solkräm, på med täckande kläder, bort med strumpor och på med sommarskor och sen tillbringas all tid utomhus.
 
Bla med att testköra Julias nya vilobräda som den heter hos oss.
En Bumprider.
Perfekt för promenader när barnabenen inte orkar hela vägen eller när mamman har lite mera bråttom än barnabenen har.

 
Lätt att sätta dit, lätt att ta bort.
Julia tycker det är suveränt roligt.
 
 
Bara ben och inga strumpor.
Sommarvärme is tha shit må jag säga.

 
Vi inviger nya Bamselottot och äter alla mål utomhus i skuggan under parasollen, vi leker med alla nya utomhusleksaker och blir plaskevåta om kläderna utav hemmagjord geggemojja.
Vi läser böcker och pysslar i nya glitterboken.
Alice hon sover långa utomhuspass i vagnen i skuggan och vaknar rosenkindad av värme.


 
 
 
Vi har även kompisar på besök för lek fika och håll-i-gång-roligt.
Det låtsas grillas och studsmattehoppas och rutschkaneåks och dagarna kan inte vara så mycket bättre än så här.
När man nästan gkömmer att man har ett inomhus att ta hand om.



 



 
När pappa J kom hem for mamman på styrelsemöte med Främjandet och kom fram till en massa bra saker och jag fick igenom inköp och det ska marknadsföras och en hel lång stund nu på morgonen har jag ringt personer på kommunen och till kursledaren på Främjandet och spånat och kollat och huvudet är så där fullt av energi som vill ha saker gjorda och jag tror ta mig tusan det blir bra det här.
I höst kör jag igång FamiljeMulle.
Mer om det senare.
 
Nu mera oavlönat jobb och barnamys.
Regn idag är bra för barnahudar som fått väldans mycket färg och sol på sig.
Fånga onsdagen.
 
Maja

Inga kommentarer: