onsdag 8 maj 2013

Att bli fullständigt illamående

 
Hörde ni det?
Pappan som glömde sin tvååriga son i bilen?
Glömde?!?

G - L - Ö - M - D - E?!?!

Det gör mig fullständigt illamående.
Fullständigt.
 
- Mamman BRUKAR lämna..säger pappan.
 
Så därför har man inget ansvar då eller?
För sitt barn.
Glömma?
Ska den som brukar lämna behöva dubbelkolla att det blev gjort??
Hur f-a-n kan man glömma?
Dagis borde ringt och kollat frånvaron tyckte någon.
Som om dom inte har nog ändå och sedan när är det deras ansvar?
Illamående ner till tårna.
Skämmes!
 
Det värsta är att det knappast är sista dödsfallet i bil vi kommer läsa om.
Med värmen kommer folks naivitet om hur länge barn och djur kan vistas i en stängd och låst bil.
Med värmen verkar vettet gå ur.
 
Skämmes!
Maja
 


3 kommentarer:

Mamma Tuss & lille O sa...

Usch! :( Jag får kalla kårar och mår dåligt i hela kroppen när jag läste om incidenten. Hur kan man glömma bort sitt barn? Fy skäms!

Linda i Lundsbrunn sa...

Ja klart man reagerar men så läste jag ett inlägg som fick mig ändå att tänka till. Vet att du kommer att reagera igen Ija ;-) men ge det en chans och läs ändå
mymlanthereal.worldpress.com
det kan hända vem som helst

Unknown sa...

Jag läste hennes inlägg men nej.
Alla KAN glömma, glömma saker, glömma barnens inplanerade aktiviteter och lekplaner, glömma bvc tider, eller materiella saker som extra kläder eller blöjor.
Ja, man kan också som förälder titta bort i ett obevakat ögonblick MEN, att GLÖMMA sitt barn, där har man inte mina sympatier, faktikst inte ens pyttelite.
Oavsett om orsaken är depression, stress eller annat.
Det är stor, stor skillnad på att titta bort, eller glömma materiella saker eller händelser man bokat upp sig på, till att helt glömma den fysiska helt beroende lilla personen, fastspänd i bilen....
Men det, det är som vanligt, min personliga åsikt.
Maja