torsdag 30 maj 2013

Att vara lite förbaskad

 
Idag har Julia varit lite förbaskad minsann.
På pappa Jonas.
Igår sa Julia vid matbordet att maskrosor är vackra fantastiska blommor och pappa J sa dom var ogräs och skulle bort.
Idag gjorde vi fint runt äppleträdet och la sten och satte blommor.
Fyllde på jord och lite sånt där.
Hon hittade en överblommad maskros som hon la ett helt berg av sten runt.
- Åååh så fantastisk vackert, tycker du inte mamma?
 
Men sen, ja då började hon muttra och buttra och vara lite förbaskad.
- Men vet du mamma, den där pappan, den där pappan han gör mig lite förbaskad.
Jag berättade vid matbordet och det var ju fel, det förstår jag ju, att maskrosor minsann är vackra blommor men han, han tycker dom är ogräs.
Maskrosor är väl inget ogräs heller. Den där pappan alltså.
Jag tar minsann hand om alla mina maskrosor som om jag vore deras mamma, men den där pappan han tycker dom är ogräs.
Titta här mamma, och så pekar hon på den nja, inte så vackra blomman, helt överblommad, är inte den här vacker?
 
Skogsbarn, jajamensan.
Maja

Inga kommentarer: