torsdag 29 oktober 2015

HALLOWENS SÖTASTE SPÖK-KATT


Kvarterets sötaste spökkatt visade sig här denna morgon när Alice, redo för Hallowenfest på förskolan, spatserade omkring och berättade sin historia.


För det här var minsann ingen vanlig katt satt hon och berättade för dockan Ida där på rumsgolvet innan vi for iväg denna morgon, väldigt mycket i tid kan jag intyga eftersom ingen av barnen kunde härda ut att vänta på att bli lämnade halv tio...





Hur gick den där historien om spök-katten då?

" Jag har bott i en källare i hundra tusentals år...och blivit full av läskiga spindlar...ja alltså sånna här pappa långben, två stycken stora klättrar på mig efter tusen tals år i källaren....."

Ja, ni hör ju.
LÄskigare än så kan det ju knappast bli....

Imorgon är det Julias tur att äntra scenen med den där utstyrseln för så underbara är mina barn att dom ville samsas om att vara katt då dom ska vara det fyra dagar i rad, men som tur är infaller dom spöklika tillfällena varannandag, puh.
Ibland har en mamma minsann lite tur hon...

Och tur var det väl också att TGR hade lite kattöron och svans och att jag faktikst hittade tyglådan bland alla flyttlådor och kunde sent igår kväll skapa en kjol innan sömnen tog över...

Kram alla fina ni.

Maja

Inga kommentarer: