lördag 21 mars 2009

Drömmer om en ny vagn..


Idag var lillebror och hans Lotta här på lunch och fika, sen blev det Ikea och inköp till festen iform utav dukar ljus servetter och annat.
Då såg jag den igen.
Jag vet inte för vilken gång i ordningen på kort tid.
Det måste ju betyda något.
Så var det ju med den vi har nu.
Vad jag pratar om?
En ny vagn.
Jag vill ha en ny vagn som inte känns som en Stena färja att skjutsa runt på.
En smidig.
Denna vi har är smidig.
En utav favoriterna av smidiga. Den rullar lätt. Den kan vändas åt alla håll och kanter. Den har svångbara hjul fram och grymt stor och bra korg under.
Men den är bullig och känns som en stor färja.
Jag vill ha en Brio Sing. Svart. Den är också vändbar åt alla håll och kanter, den rullar också lätt med svängbara framhjul och har en stor korg under.
Den är tom lättare än den vi har, 12 kg mot våran 16,2.
Den är kortare än vår, 83 cm mot denna 100.
Julia kommer få längre liggyta, 96 cm i fullt liggläge mot denna 92.
Ni ser, jag gör resarchen grundligt.
Vill ha!!
Vi kan ju sälja den vi har.
En ny sing kostar ca 3000 plus lite tillbehör som regnskydd.
Jag kan köpa en trisslott.
Jag kan börja virka bakelser igen och sälja..fast min tumme har inte hämtat sig sedan sist så massproduktion kanske är dumt. Men jag kan ta små betsällningar åt gången. Eller hur...eller...hm..drömma...och längta kan man ju.
Åh vad Julia skulle gilla en brio sing Jonas! :-)
Puss Mamma Maja

1 kommentar:

Mamma till Linus och Wilma sa...

Åh, precis den som jag skall köpa till våran skrutt. Är helt frälst i den...