tisdag 22 september 2009

Ensam hemma och huset fullt..

Lördagen tillbringades utan sambon då han for iväg tidigt för att vara med på Kristians svensexa. Han skulle dock inte sova kvar över natt då undertecknad är så läskigt mörkrädd att jag inte vågar sova ensam i detta hus där jag inte lärt mig alla skuggor och nattliga ljud ännu.

Julia och jag fick besök på dagen av Louise med sin bror och hans familj, däribland lilla Nike som jag syr brudnäbbsklänningen åt. Det var fart och flökt i dom små liven må jag säga så tom Julia höll sig kav lugn i sällskapet men till slut kom den obligatoriska "mysningen" hon längtat efter, ska ju pussa och mysa med allt och alla och när Nike stod där fin i sin klänning så passa hon på att lägga huvudet mot brösts på henne och myyyyyyste...Lilla rara gumman.

Klarade iallafall kvällen och tolvslaget, däckade kl tio med ljuset tänt i hallen och larmet på. Är så tacksam att vi installerat det där larmet!!

Jonas kom hem vid 01 och då kunde jag slappna av igen.
Kram Mamma

Inga kommentarer: