tisdag 29 september 2009

Stackars Elmo...




Igår under mammafikan hade vi tydligen en älg på tomten. Att vi missade det? Att vi inte hörde dunsen mot muren?
Tina hade sett en stoooooor älg nere vid badplatsen på vägen hit.
När alla åkt hem strax före fyra och jag håller på att städa upp kaos så ser jag två st jägare med spårhund korsa våran tomt.
Eftersom det är vanligt med promenerande hundar här så tänker jag att - Va f-n nu får det väl räcka! Och går ut på altanen och säger -Ursäkta med detta är privattomt så får jag fråga vad ni gör på den?
Det visar sig, som den ena jägaren förklarar, att älgen som Tina såg, är skadad, och det på vår tomt..Så nu hjälper dom polisen att lokalisera den med spårhund. Och så visar han blodet på våran mur, ca två meter från marken, där älgen har hoppat upp, om han var skadad innan eller efter hoppet vet jag inte, men dom behövde iallafall runda hela vårt tomt för att få upp ett spår..
Stackars Elmo. Det är mycket blod på muren, och det är päls i blodet.
Stackars stressade Elmo.. Jag vet dock inte vad som hände med han sen, om dom fångat han eller...hua.
Stackars Elmo.
Kram Mamma

Inga kommentarer: