söndag 29 januari 2012

Alice rum - Måla Golv Del II plus Bokhylla


Man skall icke förhasta sig....
När jag imorse gick in i Alice rum så hade betsen gått in så i träet att det såg mer träigt än vitt ut.
Tänka Tänka som Nalle Puh skulle sagt..hur göra.
Betsa igen och riskera för vitt som inte heller är tanken, vi vill ju se träts ådror men inte föööööör ljust.
Pigmentera lacken..?
Ringde Colorama och som vanligt fick jag prata med rätt person så..
Ner på knä igen och pensla betsen som jag hade kvar i burken men först efter att jag spätt den med 2 delar vatten...
Pensla Pensla, urk.
Nu, efter andra strykningen ser det ut som jag önskade så om 6 timmar kan jag gå på med golvlacken.


Under tiden fortsatte Julia och min handyman J att snickra bokhyllan.
När J kör med spikpistolen krävs det hörselskydd.


Och sitta på pallen så man vet vart dom där vetgiriga små händerna är..man vill i-n-t-e ha dom i vare sig sågen eller under spikpistolen.


Bokhyllan blir alá ribbstol och kommer platsbyggas från golv till tak och rymma alla flickornas böcker i många många år.


Innan den åker upp ska jag bara lacka den vit..såklart.


Och fröken, hon filosoferar utan dess like idag.
- Vilken såg låter mest. frågade Jonas.
- Tigejsågen.
- Näj man sättej på den,då, då förjsvinnej ajja tigjaj!
- Aha...är det därför vi inte har några tigrar här hemma alltså?
- Jaa-aaa...dom äj ju på Bojås jujpajk. (djurpark)

Hon har extremt kloka och finurliga lösningar på saker och ting, kommer med dom mest fantastiska kommentarer så man brister..även när man är lite arg på henne är hon logisk och smart.
Och blicken, jisses så mycket bus det är i den nu.
Men melaln varven av test och bus och vanliga hyss så är hon jordens godaste och härligaste tjej.

Idag gjorde hon en Simon fälla.
- Näj han fasnaj häj, då kommej han bji väjdit föjgjymmad..hihi..
(När han fastnar här, då kommer han bli väldigt förgrymmad..)

Dagen fortsätter i målar och snickarbyxor.
Är det inte golv som ska målas eller bokhyllor som ska byggas så är det alltid någon möbel som ska målas :-)

Tidigt imorgon bitti åker ju jag och tjejerna med tåget till Alingsås för att gå på ultraljud av magen för att leta efter min tydligen vilsekommna spiral.
Lokalsinne som jag alltså..lika med noll.

Kram Maja

Inga kommentarer: