torsdag 26 januari 2012

Se upp i backen!!


-Jaha, blir det nån pulkaåkning eller mamma?

Igår hade vi lekdag med Robin, Pontus och mamma Therese från Mulle-gänget.
Pulkaåkning på schemat för när snön ligger där den ligger, då får man nyttja den varje dag.


Robin var dock inte lika taggad som både jag och Julia på utomhuslek och höll inte ut lika länge...


- Klatsch, nu kör vi!


Vi åkte och åkte, Alice sov i vagnen och pulkan gick bara sönder ännu mera.


Vart smakar förmiddags mellanmålet allra bäst?


I pulkabacken såklart!
Hemmagjord oboy i fina kåsan Julia fick av Dennis,


Våran fina fina tjej..i ett misch-masch av färgkombinationer :-)


När Robin blev lite ledsen och inte ville åka mer plockade jag fram esset ur rockärmen.
Såpbubblor!



Så Robin blåste, medan Julia fikade vidare.



Sen blev det åka av.
Med mat i magen orkade jag gå några vändor till och observera vem som springer bredvid oss...


-Iiiiiiiiiii se upp där nere!!!
Himmel så vi åkte och himmel så min rygg inte alls mår bra.
Svaken får sig några törnar i o-ergonomisk pulka :-)


Jag vet egentligen inte vem som uppskattar åkningen mest, jag eller Julia.


Efter lite mer lek utomhus ville Robin absolut inte vara ute mer så Julia tyckte det var helt oki att vi gick in och lekte istället så här blevg det kaos på mindre än tre sekunder av två barn i underställ och två barn som ålade på marken och skulle undersöka allt dom inte fick.


När barnen åkt hem var vi lite fika-mellanmål sugna och jag blev sugen på att testa receptet
Lätta Kanelbullar, ett recept som utlovade en typ av butterkaka på 40 minuter inkl bakning och tid i ugnen.
Våra bullar blev inte riktigt så här hög och fin så jag bjuder på pics från boken och nästa gång tänker jag, receptet till trots, smyga ner lite bikarbonat så dom höjs lite mer.
Smakade gott gjorde dom iallafall och snabbt gick det.

Kvällen blev som övriga.
Barnen somnar snabbt.
Aluce vaknade efter 1,45.....mys i soffan med mamma, somnade strax före 22.
Bars in till sängen och mamma kunde titta på Homeland.

/Maja

Inga kommentarer: