torsdag 26 januari 2012

Alone Again

Idag är tjejerna och jag ensamma igen.
J är på smokinginvigningen av Hotell Post.
Middag, nattning av två, alone.
Jag älskar, älskar mina tjejer, men det är svårt ibland, att rodda nattningen, med allt vad det innebär, när man är allena.
Idag gick det ganska smidigt.
Allt är ju relativt.
Alice sover, men inte Julia....
Nu kommer någon tassande...Julia.

Tillbaka.
Hon hade frågor.
Varför pappa hade lämnat oss ensamma igen, varför han bara pratade i telefonen hemma, ("ledig" idag) vad det är för dag imorgon och hur länge det var kvar till Julafton och om Simon var inne eller ute och om hon behövde ge flodhästen mat..
Relevanta frågor för Julia.
Nu ska jag slå ner min trötta lekamen i soffans fluff under pläden och dricka the och hoppas att Alice slipper slemmig snorig näsa som täpper igen och att hennes tänder inte värker inatt så hon får sova i ro.


Kram Maja

Inga kommentarer: