söndag 15 januari 2012

Veckan DIY projekt


Ta-da!

Får det lov att vara lite bakverk..serverat på mina nya fina fat?


Fatet är ca 30 högt och rymmer gott och väl en stor härlig tårta..


Lilla fatet är ca 20 högt och rymmer en liten mindre :-)


Jag lånade Julias fina kanelbullar och Prinsesstårtan, också dom mina DIY verk.

Hur gör man då?


Man tar en enkel ljusstake...och ett loppisfyndat fat.


Och ännu ett loppis fat och hemskt ful ljustake som hittades på Röda Korset för en tio-krona.


Sen letar man i gömmorna, eller springer till Panduro, och köper StenLim, som efter 24 timmars härdning klarar nästan vad som helst.
Sen skickar man sambon till JULA och köper deras halvblanka vita sprayfärg.

Sen är det bara att gå lös med fantastin och spraya.
Dom här kommer pryda vårt fika bort vid alla möjliga och omöjliga tillfällen.

/Maja

1 kommentar:

Hildas hem - Sofia sa...

Så fina de blev! Jag tycker att man aldrig kan få för många av sådana där fat :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia