torsdag 17 oktober 2013

ALL-IN PÅ RANDIGT

 
 
Jag skriver under på att jag har en smula dille på kuddar.
Och en smula dille på att puffa domsamma.
Att tycka att soffan blir en väldigt tom soffa utan en massa kuddar skriver jag också under på.
 
Men det där med kuddar är ju ingen lätt historia.
Små stora fluffiga inte för mönstrade men heller inte helt anonyma.
Att sedan mannen i huset gör sitt allra yttersta för att attackera dom som brukar ligga där, och på något sätt alltid lyckas minimera dom och få dom att likna små knölar där i soffan, det gör ju att valet av kuddars förmåga att fluffa upp sig på egenhand blir en väldigt viktig faktor i kudd-letande.
 
Vad är det nämligen med män och soffkuddar?
Måste man gå till attack för att dom är mindre och lite fluffi-duffiga eller är det bara att dom anser att en liiiiten knölig ihoptryckt historia blir bättre att vila kroppen mot än en stor och fluffad?
 
Nåja.
Jag fluffar vidare.
Kuddarna jag shoppade till utomhusmöblerna fick idag flytta in.
Inte kan jag låta något så fluffigt och randigt och lagom stort ligga i en låda 6 månader om året och falla i glömska.
Jag kanske inte ens uppskattar randigt till sommaren.
 
Så.
Nya kuddar.
Nytt fjäder-fluff att luta kroppen mot.
Och självklart, den lilla katten på sin egen lilla primadonna-pall.
För vad var det Ernst alltid sa.
- När en katt lägger sig i ett rum är det väldigt lite för en inredare att göra....
 
Ja, nåt sånt.
(förutom att dammsuga den där pläden jämt jämt jämt....)
 
 

 
Maja

 

 

3 kommentarer:

Mariah sa...

Jättesnyggt!
Vad fint ni har det, älskar svart och vitt, det är ett vinnande koncept:-)
Kram

Anonym sa...

Hjälp! Blir du inte nervös över att katten ska klösa på soffan? Jag vill så gärna skaffa en katt men min soffa är som ett enda klösbräde i textilen så jag vågar inte...;-).
Cecilia

Unknown sa...

Hej Cecilia.

Nä, Simon klöser inte, kanske för att han mest är utomhus och då filas klorna ner automatiskt men inomhus har mest en matta som favorit att klia tassarna emot och den står som tur är emot hans klor...
Peppar peppar får jag väl säga nu då...
Lycka till med kattinköp :-))
Maja