måndag 7 oktober 2013

BLOCK EFTER BLOCK

 
 
Medan övriga familjen lilla familjen fortsatte att bedriva sjukstuga hela söndagen gjorde pappan i huset så där manly stuff som att köra grävare, frakta grus och bygga muren.
 
 


 

 

Den är väldigt hög nu må jag säga men fortfarande svårt att få grepp om hur fint det kommer bli den dagen hela uppfarten är klar och garaget rivet och nya carporten byggd och klar.
Jag säger bara det:
 
2014.
 
Vilket år det ska bli.
 
Måndag och veckans första vabbardag för mannen då mamman for på möte med en sprudlande kvinna i åren över mig som inte fick nog av att ösa positiva ordalag om Moi där jag satt och sånt bosstar ju alltid och får leendet att vidgas och så tänkte jag när jag körde därifrån att, herregud, finns dom, dom där sprudlande armviftande varelserna, finns dom inom denna sektorn?
Och så blev jag glad.
Att jag inte är ensam om att gestikulera som en galning när jag blir exalterad och ivrig och tenderar att prata en smula för fort och mycket.
 
Och när jag kom hem möttes jag av kraxande Alice och en något matt Julia som nu är inne på femte dunderkassa dagen så ikväll har vi fått tid på jourakuten i den lite större staden.
Så här kan hon ju faktikst inte ha det lilla pyret så nu är det bara att hålla tummarna för att inte lillasyster också blir så dålig...
 
Nu tar vi måndag.
Ikväll nattgäster.
Barnens farbror.
Trevligt.
 
Maja
 


Inga kommentarer: