söndag 6 oktober 2013

VAD JAG GJORDE IGÅR

 
 
Check:
Presentkort, träningskläder och bikini.
 
Jag packade väskan och satte mig i bilen med kaffemuggen tidigt lördagsmorgon, när den ruggiga nattkylan ännu inte skingrats.
Jag skulle tillsammans med mamma och svägerskan Lotta fira födelsedagspresent som vi fått utav mamma och Dennis.
 

Destination
Lundsbrunns Kurort för en SPA dag.
 

 
Alá naturell.
Det är ju lite skönt det där med att åka iväg så tidigt och veta att det första som sker på plats är att man ska hoppa ur kläderna och i bikini och morgonrock så hemma-morgon-tvagning och makeup känns en smula överambitiöst och onödigt.

 
Mina partners in crime:
Mamma och Lotta


 
Vad gjorde vi då?
Ja förutom att fnissa, skratta och prata om saker man absolut inte tror att man ska avhandla så där på ett Spa så badade vi örtbad som fick kroppen att chockas en aning utav all eucalyptus, vi fick ryggmassage så bihålorna täpptes igen, satt i båtgungande fåtöljer, badade bubbelbad och vanlig 33 graidg pool med undervatten-strålar som stundtals höll på att spola bort både lilla mamma och mig och så satt vi och ljus-slappade i ett rum med väldigt starka lampor alá arbetslampor.
Ja vi åt ju en hel del också.
Och drack kaffe och juicer och åt frukt.
Jag är faktikst en smula mätt fortfarande måste jag nog erkänna, och mör.
Man blir väldigt mör av att Spa-a en hel dag så där och sedan köra bilen hem i 1,5 timma.
 
Men skönt, absolut.
Nu är jag liksom redo att ta hand om barnens alla baciller och febertoppar och springa på mina tre möten denna veckan.
Det tar sin kraft det där.
Att göra möten.
Men så innerligt roligt.
Och spa-andet, det tackar jag mamma och dennis för!
 
Maja
 
 
 

 

 



 

Inga kommentarer: