tisdag 29 oktober 2013

LITE ZIG-ZAG



Absolut.
Visst skulle jag behöva använda mina glasögon lite oftare än jag gör.
Absolut.
Speciellt när jag sitter där i schäslongen och kisar mot teven och den där kis-rynkan mellan ögonen krumbuktar ihop sig ännu djupare än om jag hade använt mina glasögon.
 
Dom där glasögonen inköpta 2002, med Burberry skalmar,
före den tid då man visste, jag visste, eller hade intresse, utav stora modehusen och design. 
Och säkert har dom inte längre den styrka mina ögon behöver för det där långt-borta-tittandet.
 
Men ändå.
Dom dräller omrking och jag hittar aldrig vart jag senast hade mitt osnygga svarta glasögonfodral.
Oftast i väskan om jag kört bil, eller i nattduksbordet av någon konstig anledning, eller intryckt i skäms-lådan i köket.
 
Tills nu.
 
Ta-daaa!
 


Detta måste ju bara vara dagens bästa verkliga, verkliga budget-tips.
 
Jag hittade det på den lilla billiga allti-allo butiken TGR för 20 riksdaler.
 
T-J-U-G-O.
Jodå.
Två guldiga pengar så var det mitt.
Nu ska jag väl tusan veta vart jag gör av mina glas.
 
Om inte annat så är fodralet skamlöst snyggt.
Budget, bra det må jag säga.
 
Maja

Inga kommentarer: