tisdag 5 maj 2015

ALICE STORA KALASDAG



Så firades hon stordådigt.

Med paket pch pompoms i taket och en mängd paket från alla som kom.

Några som kom redag i fredags och dom sista som kom på lördagen lagom när dom grillade cewvapperna låg klara på grillen.



Jag har ju fallit totalt för detta med pompoms och honeycumbs.

Skulle kunna fylla hela taket utan problem.







Kusin Agnes...





Alice, som välkomnar sina gäster.
Som älskar just ordet Gäster.
Som plingar i koklockan när alla ska välkomnas till bords.

Som själv höll sin kalasskål och förklarade att när man skålat ska man dricka.

- Luftskål!







Det här med att fylla år är stort.

Att firas och ha sin dag.
- Idag är det jag som bestämmer, bara jag, för det är min dag idag!




Så. 
Det var ömsom sol och ömsom moln men barnen tillbringade tiden ute och inne och pysslade och lekte och åt en mängd tårta och godis från fiskdamemsn fiskelycka.





Dom där smörbullarna man får ett litet ha-begär efter....




Det blev en jättehärlig dag för Alice.

Hon sa det flera gånger.
Men önskade att det vart fler gäster.

Det saknades några av våra äldre och syskon.

Men hon fick en bra dag.

Och hon var lycklig och det är ta mig tusan det viktigaste.

Kramar

Maja

Inga kommentarer: