söndag 24 maj 2015

NEMA REKLAMA MEN FLÜGGER IS DA SHIT



Rena paradiset att kunna plocka upp provburk efter provburk med härliga nyanser från Flügger som ska provmålas då jag ska välja kulör ner till bottenvåningen där snickare och målare håller till.





Tio härligt krämiga nyanser och likamånga penslar.

Som att kliva in i en godisbutik om du frågar mig.
Jag går ju liksom igång på sånt här.

Måleri.
Förändra.

Vilken vägg fick då offras för att kunna måla en yta av varje färg och precis där ljusintaget är som störst och bäst och dagsljuset ligger på mest naturligt.

Köksväggen of course :-)

För en målarmästare finns inga hinder.
Eller ologiska väggar..
För nu måste jag liksom även måla om köksväggen...Men det borde kunna lösas.

Färgen är nu specialbeställd och finns klar för leverans på måndag när målaren kommer.
Då är golven lagda.
Lister på plats.
Klinkersen lagd.

Ska bli så himmelens skräckslaget att komma hem den dagen målaren vart här.
Tänk om jag valt fel?!

Även färg till barnen rum fanns med bland dessa provburkar och ja, jag har en stprslagen favorit.
Till på köpet den som Julia fastnade för där på köksväggen.
När jag med förmaning berättade för Alice som med lystna blickar förmodligen funderade på vad hon minsann ska måla på väggen nästa gång och på vilken vägg.
Får mamma får ju hon, inte sant?

Så.
Jag talade noga om att det är b-a-r-a mamma som får måla så här totalt tokigt på väggarna.

Får se om den förmaningen fastnade eller om hon bara hörde det hon ville höra.
Som vanligt...

Det blir bra det här.
Jättebra.
Verkligen.
Och så nervkittlande spännande.
Som att vänta på jultomten. 
Eller skatteåterbäringen.

Kram

Maja

Inga kommentarer: