måndag 4 maj 2015

DOM FINASTE JAG VET


Mina finaste skatter all time.

Kalasklädda för Alice födelsedagsfirande.

Sina How to kiss a frog och dom där guldiga sandalerna.

Och en där väntan på alla gäster som inte redan kommit dagen innan.











Lördag och hennes släktkalas.
Kusiner på plats.
- Vilka är mina gäster, frågar Alice.
- När kommer mina gäster?

Idag är det måndag och jag har packat stora resväskan till mig själv.
Tog lite sovmorgon och myste extra länge med barnen. Åt frukost hemma i sängen och lämnade på skolan lagom till att klassen skulle börja strax efter kl åtta.

Ikväll träffar jag dom en kort kort stund innan jag åker tillbaka till flygplatsen och checkar in för flight mot Arlanda.

Resten av veckan tillbringar jag på Aaronsborg, tämligen slängt , men vackert, ute i skogen.
Introduction utbildning för jobbet tillsammans med flera andra som inte jobbat så läntge dom heller.
Cross utbildningt mellan funktioner.
En salig blanding av männiksor och mixar och det kommer inte finnas tid för så mycket annat än jobb och att skapa nätverk.

Ser verkligen fram emot det men det är tufft att vara ifrån barnen så länge.

Men Alice har gjort ett halsband med hjärtan.
När jag saknar ska jag trycka på hjärtana och poff så kommer kärlek till kroppen.
Det skulle fungera när jag saknar Julia också lovade hon.
Underbara unge.

Som imorse låg där i sängen på ena sidan och Julia på den andra, som promt ville att jag skulle säga godmorgon och pussa varenda millimeter av hennes goa fötter.
Som helst av allt vill ha dom mot mina kinder.
Och Julia som ville hålla handen och försäkra sig om att jag ringer varje kväll.
Att hon får sova i min säng och att jag kommer hem lagom till fredagsmyset.

Herregud.
En vecka,
En arbetsvecka ska jag vara borta.
Från dom jag älskar mest i hela världen.

Kramar

Maja

Inga kommentarer: