fredag 16 oktober 2009

Bröllop

Imorgon ska vi på Kristian och Louise bröllop.
Så idag är det massor att stå i.
Igår tog jag en egen kväll och lämnade man och barn och äkte ut på shopping ärenden och slipsletning. Jag kom hem efter några timmar med tapeter till sovrummet, en ny parkas till mig, har äntligen hittat en som jag ansåg vara värd att investera i, att jag nu inte får köpa en ny på si så där fyra år, det får vi lägga åt sidan.
Kom även hem med redskapshängare till hobbyrummet, ännu en kruka till utomhus, en blus/tunika till Julia i grått med vackra detaljer (älskar HM!!!!) och en slips till Jonas från Esprit. Han får bli blå och grå imorgon. Slipsen är jättesnygg och min kära sambo är jättefin i blått.
Hur som helst, imorgon bröllop och idag har vi därför massor att göra.
Som kvinna räcker det ju inte med att dra på sig festblåsan och sen åka. För liksom männen så har vi ju faktikst utrustats med diverse utväxter på kroppen kallandes hår.
Så, det ska rakas ben så man inte ser ut som en övervintrad teddybjörn i sina strumpbyxor, det ska filas fötter och målas naglar, händerna ska vara mjuka och inte ha en endaste spricka för då drar man sönder strumpbyxorna, som man nog dessutom gör ändå. Sambons skjorta ska strykas och allt vara i ordning.
Presenten fixades igår så den ska bara göras fin i cellofan.
Julia ska ju tryggt vara hos Tant Cecilia och hennes Pär, vilket känns underbart, det är männiksor Julia tycker om, och hon har varit med dom förr, och det gör mig trygg. Så hennes väska med leksaker, kläder, pjamas och mat och alt hon kan behöva, det ska packas ned.
Så ska man veta hur man ska göra med håret.
Hur man ska sminka sig. För har man en 14 månaders på hemmaplan när allt detta ska skridas till verket så kan man inte ha några tveksamheter, man har liksom inte tid att börja om från början. Lagt kort ligger liksom.
Kl 14 ska vi åka.
Sent tycker ni, gott om tid.
Ja, om man inte har en 14 månaders som man inte bara vill slänga på kläder och in i bilen. Jag äääääääääääääääääääääääääääälskar min dotter, över allt annat på denna jord, jag skulle aldrig i livet göra något hon inte är trygg med, därför vill jag ha en lugn skön dag utan stress fram till avfärd, därför kräver det lite extra planering och framförhållning idag. (tänk om min kära sambo kunde förstå detta någongång!)

Men det ska bli fantastiskt kul, härligt att bevittna man och hustru Holm imorgon. Hoppas bara det inte snöar...
Kram Mamma

Inga kommentarer: