måndag 26 oktober 2009

BVC i regn och rusk

Måndag morgon, tillika tyckte vädergudarna att dom kunde vräka ned ännu mera regn över Lerum. Jag känner på mig att dom satarna visste att jag coh Julia skulle gå till Bvc och träffa Magdalena, en promenad som enkelväg tar 40 minuter. Det går inga bussar den tiden. Inte heller på vägen hem, så likalång väg tillbaka. I samma skitväder. Hos Magdalena fick Julia stora guldstjärnan för sina alla färdigheter (peka ut sina kroppsdelar, det provet gör BVC först vid 18 månaders ålder) och säga Tack började hon med när vi var där. -Ack ack och så gav hon mig saker, eller tog saker. Och så fick hon andra Prevenarsprutan g-r-a-t-i-s. För så ska det vara sa Magdalena. Lilla sessan gick runt där god och glad i sin blöja och gjorde Imse Vimse Spindel och babblande. Hon väger nu ca 11,3 kg och var hela 77 cm lång. Inte så mycket men hon har planat ut i vikt sedan hon började gå och rör sig hela dagarna.
Jag fick en stooooor eloge och M tyckte jag var en faaaaaaaantastisk mamma som ammade fortfarande, om så bara på natten. Det tyckte hon om. Man SKA amma länge (om man kan)
Efter promenaden hem, allt som allt tar ett bvc besök oss nästan fyra timmar dörr till dörr, tur och retur. Men vi hann med på vägen, att gå till garnbutiken och titta på tapeter, för nu har jag ändrat mig igen :-)
Heppz.
Mamma

Inga kommentarer: