onsdag 14 april 2010

Jag borde....

Julia sover fm, sedan länge...och hon bara sover och sover...
Så jag har duschat, druckit nypressat kaffe, läst min bok, sorterat tvätten, gjort köket, plockat i och ur diskmaskinen...
Jag borde ju måla utomhusmöblerna ännu en gång, montera ihop Julias sandlåda och måla även den, liksom passa på medan hon sover med dom sakerna som är lite svårare när hon är vaken och man behöver jaga henne lite...
Jag borde sortea in alla våra bankpapper mm och huspapper i den pärm jag gjort i ordning för sånt, jag borde sätta in alla tusen foton i albumen, jag borde lägga ut saker på Tradera som ska bort.
Men jag har faktiskt ingen lust, just nu.
Jag har lust att sy, men det kan jag inte nu när hon sover för då vaknar hon och då ska jag göra lunch.
Så jag sitter mest och rullar tummarna.
Och väntar på att snutte-plutten ska vakna så jag kan pussa på henne, och krama henne och den knubbiga lilla kroppen.
kram M

Inga kommentarer: