torsdag 15 april 2010

Vårsolen


Äntligen är all snön borta på stranden!


Julia njuter av popp-popp och vovve som badar. Självklart är Ella med i vagnen.


Glada miner i solskenet.


Finns det något roligare än sand?





Dom här dagarna som varit, och är, får mig att förlåta Kung Bore för att han gjorde vintern så lång och kall.
Vi har helt fantastiskt vårväder här!

Igår tog vi därför vagnen och gick ned till sjön med lite mellis-frukt, lyckan infann sig och det fanns både fåglar och hundar där som badade.
Fortsatte upp till lekparken för gunga och sandlådelek och fick sällskap av en mamma med en Hugo, som dock drämde gungan i huvudet på Julia.
Oj så ledsen hon blev mitt lilla hjärta.
Förlåt sa han men Julia ville inte leka mer.
Förstår ni nu min dagisångest. Julia kan få gungor i huvudet av ngn äldre, eller få en spade drämd i skallen när hon i godan ro sitter i sandlådan.
Och J A G är inte där och tröstar!!

När pappa J kom hem så tog vi bilen till stora affären och kvällen avslutades med att det jag trodde skulle komma om 10 år, kom igår.
Kampen om mammas smink!
Julia går ständigt i vårt stora badrumsskåp, och med korkar på allt så låtsas hon använda både läppstift och mascara.
Igår fick hon dock fatt på min eyeliner pensel.
Ungen blev en rockers-brud.....runt ena ögat.
Hur hon visste att den skulle vara just där vet jag inte, men observant har hon ju alltid varit det lilla livet....

Idag blir det lite mera lugna gatan här hemma och inga mastodont promenader i våra uppförsbackar. Sårskorpan efter operationen har lossnat och det har resulterat i en mindre "behaglig" morgon så efter samtal med Alingsås sjukhus har jag börjat äta tabletterna igen samt fått order om att ta det lite lugnt och vara uppmärksam på det underbara-livet.

Kram Maja

Inga kommentarer: