onsdag 21 april 2010

Projekt åttio-elva-tusen-fyrtio....fem? Klart!

Köket har fått nya tjocka fina vita sommargardiner.
Nya gardinstänger både i kök, köksingång/skafferi.
Köksingången har fått nya gardiner i fönstren plus förhänge in till skafferiet/återvinningen och så blev det en gardin över till gästrummet/arbetsrummet. En vit lång längd av samma sort.
Vi har fått upp dom (dyra) men smarta, tidningsfacken jag hittade på NordIk.
Det skulle tagit oss mycket mer i tid och energi att göra dom själva så valet var lätt. Det blir vår "tavla" på den väggen.
Och jag bläddrar ständigt i gamla magasin efter nya ideér.
(Kartongvis i källaren)
Jättenöjd med resultaten, speciellt köksingången blev som ett helt annat.
Tänk vad man kan åstakomma när det regnar/snöar ute.
Jag har ju även hittat en flätad stor korg till Julia på loppisen men den står just nu och torkar då jag målat den vit. (- Näähäää??)
Så den visas bild på imorgon när vi kommer från Kyrkans Sång & lek.
Vad Julia gjort under tiden?
Lekt med playdoo, ritat, lekt med dammsugaren och myst med Simon, och mätt allting med tumståcken hon fått låna.
Jag är tydligen bara 48 cm lång enligt den. Heppz så det kan då.
kram Maja


Köksväggen...


Dom fina, smarta tidningsfacken...VI skulle behöva tio till...


Som jag letat efter snygga, icke IKEA gardinstänger och upphängningsfästen.
Dessa är snygga och får inte gömmas bakom gardinerna längre..


När vi är hemma och nyttjar köksingången får dom allt vara bortdragna för ljusinsläpp och trevlighet. Så nöjd så nöjd.


Så här ser det ut från köket....
Ytterdörren är till vänster,bakom draperiet till höger är vårt skafferi och rakt fram är dom två gamla fönstren, jag faktiskt skrapat lite rena och ska måla om, i sommar...


Sett från ytterdörren....
Till höger går vi alltså in i köket från baksidan.
Den uppmärksamme ser också att gardinstången är fel färg, samt för lång. Korrekt, det ska åtgärdas...


När vi åker bort kan vi nu dra för så absolut ingen kan titta in i våra vingömmor :-)

Inga kommentarer: