måndag 12 april 2010

Utomhusdag med målning på schemat



Solen skiner!
Men, Julia är otroligt snorig och hostar så påpälsad och med "öronlappsmössa" måste man vara om man ska vistas utomhus. (Ja, jag ÄR rädd om min lilla flcika och hennes hälsa, jag har bara en Julia....)

Imorgon skulle ju egentligen Nikita och hennes mamma komma men vi sköt på det några dagar så J inte ska smitta med sitt snorande.
Julia kan hålla på med sten och grus i evigheter....tills hon upptäckte att jag stod och målade (det skulle bli svart men jag tycker då bara det ser ut som grått) så då fick hon en pensel och satte igång att måla garaget och blomkrukan och lite till, sen var gruset roligare och hon släpade runt på sin skottkärra, pussade Simon, flyttade grus osv...
Kram Maja


Man kan fylla den där skottkärran mycket....


Och skulle den bli full, så tömmer hon den och börjar om...


Grus-fröken...


Cafegruppen minus en stol = Före....


Förvaringslådan före....

Inga kommentarer: