måndag 10 juni 2013

Att ha ovärdelig konst hemma

 
Alltså...
När jag fick in Julias fina målningar inom glas och ram så blir jag mamma-geggis i hjärtat för jag tycker ju verkligen att dom är så himmelens fina.
Och det blir nåt alldeles speciellt med akvarell färgerna, när hon suddar och tonar och filurar och pratar för sig själv och berättar vad hon målar...

 
Jag skulle både vilja ha dom i sovrummet, och i lekrummet och i köket och på altanen men till slut så kom vi överens om, eftersom hon egentligen inte ville ha dom uppe alls, att jag ska få sätta dom två, på väggen i tvättstugan, så jag blir glad varje dag jag är där.
 
 
Och det gör jag gärna och jag har bett henne måla två till minst till tvättstugans väggar..
Och det är ju bara bra synd att dom fina färgerna liksom tonas ner när jag visar er bilderna här, och att jag inte alls lyckades vända denna åt andra hållet :-)

 
Ovärdeligare konst än så här kan man ju knappast ha.
 
Maja

Inga kommentarer: