tisdag 13 maj 2014

ANSIKTSMASKA SIG PÅ HEMMAPLAN


Har ni sett dessa innan?
Fladdrar runt på dom flesta bloggar av inredning, mode och lite hemmaflärd.
Så även på min.

För när jag läser om något som formligen ska dra bort en massa orenheter, porer och faktiskt även en smula fjun i ansiktet så måste man ju slå till och testa.


Så hem i brevlådan kom det 10 stycken gröna små paket och en fördundrande skön borste så man ska slippa få det tjocka svarta kletet på fingrarna.
För kletigt, det var det kan jag lova.


Men, betyget då.
Förutom att jag skrämde slag på båda mina barn...

Masken ska ju sitta på i 30 minuter eller tills den stelnat och stelnat, det gjorde den.
Det var som att ha en mask med murbruk i ansiktet och jag var helt oförmögen att ens dra på munnen det minsta lilla.
När den där stelnande halvtimman gått skulle alltihopa av och ja, jag hade blivit varnad för att just den biten inte är för folk med låg smärttröskel men hey tänkte jag, jag har ju en hög sådan men Åh maj gådd!

Tänk er att ni har ett jätteplåster i ansiktet.
Som sitter med superlims-effekt-tejp.
Sen ska alltihopa av.
Jo jag tackar ja.
Men av kom masken, och typ all ansiktsbehårig jag hade.
Jag förstår varför det noga påpekats att man i-n-t-e ska kleta det minsta lilla på ögonbrynen...

Resultatet, som man lite små läskigt kunde beskåda på baksidan av hela den där masken som drogs av, var att ja, allt ryker.
Och efteråt är man len som en bebisrumpa i ansiktet.
Så då är det ju perfekt att preppa ansiktet på studs med den där sk. laser-dag krämen jag har från Lóreal.

Kan varmt rekommendera dom är små påsarna.
Som du kan köpa Här

Men kom gärna ihåg:


För att vara fin får man lida lite pin...

Kram

Inga kommentarer: