söndag 18 maj 2014

FÖR-SOMMAR KALAS PÅ SLÄTTEN


Så for vi på försommar kalas hos mormor och Dennis.
Dock bara jag och barnen då pappa J hade önskemål om att vara hemma och få gjort en massa massa inför kommande riv och byggstart av garage och uppfart.

Så.
Dom tre musketörerna styrde färden mot en väldig massa sol och spring på gräsmattan, en väldig massa mat så man hamnar i nåt tillstånd av matkoma vareviga gång och ett överflöd av bakverk och självklart den traditionella jordgubbstårtan made by Dennis och Julia.


Mamman förevigades där under det stora grönskande trädet på den där tjocka fluffiga gräsmattan man med lätthet kan springa barfota på utan att bli stickig i fötterna.
Den är som en kvalitetsrya från Mio.
Och det där trädet.
To die för.
Verkligen, jag menar det.

Det kan bero på att i vår trädgård lider vi brist på stora prunkande träd som inte bara existerar som tunna tunna finger-tjocka pinnar och på sin höjd ger oss 12 äpplen.
Men ändå.
Det där trädet.
Och, dagen till ära när jag ändå var så "sagig" som Julia sa.
Johodå.
Sagig.
Som Askungen tyckte hon när vi for när klänningen fladdrade omkring mig för varje steg jag tog.
- Åh mamma du är så där sagig!


Och...även sagiga väsen har spring i benen och stolleryck i kroppen...
Så ovan bild tycker jag vi helt sonika struntar i att kommentera..


Alice utav Julia ärvda kalas-sandal och ljusrosa lackade tånaglar.
- Ja vijj också ha sån därj fäj du ha mamma.
Såklart.
Jag är helt icke-konsekvent ibland och lackade glatt båda barnens tår där dom satt på ljus på badrumspallarna medan lacket torkade.
- Åååå ja ä så fiiin, sa Alice och tittade länge på sina tår.





Och ja, det där med att ha en tomte i trädgården fast det är sommar, det förstår ingen av barnen.
- Står han bara där? sa Julia.
Och det gör han, mitt i buskarna står han och har ett löv som skål och svampar under baken.
Alice fnissade och tryckte fram Vovven så han också skulle få de det roliga i att ha en tomte mitt i sommaren. 










Och som jag sa.
Den där matkoman infann sig.
Och solen.
Herregud vilken dag.
Och Julia passade på att få så mycket utav Lotta hon bara kunde.
Älskade fina Lotta som barnen tycker om så himla mycket.

När klockan blivit sena kvällen var det två trötta barn som hoppade i mysdressarna innan vi åkte hemåt dom 15 milen igen till pappa J som slitit och slitit och grävt och grävt.

Nu inväntar vi bara rivningslovet i veckan så vi kan ta fram stora släggan och kofoten och gå riktigt bazzoka på gamla garaget.
Bäst jag går ut och fotograferar i veckan så vi har Före och Efter.

Nu tar vi kväll.

Kram

Inga kommentarer: