onsdag 22 september 2010

Fortsatt sjukstuga

Julia blev ju dålig i lördags och fick börja med Molipect (slemlösande och avsvällande) snoret rinner och det rosslar som hon rökt och druckit whisky mer än sitt drygt tvååriga lilla liv.
Utlagen blir inte bättre trots insmörjning hela hela tiden med Mildison så nu ska vi till BVC imorgon för kontroll.
Som det alltid brukar vara här i huset så åker Jonas på Julias förskylningar tre dagar efter att dom brutit ut hos henne så nu är han dålig, fast jobbar och inatt var det min tur att känna hur halser sårar och är sträv så idag gjorde jag och Julia det enda rätta.
Iställt för utomhus promenad som brukar bli i svindlande uppförsbackar och stupande nedförsbackar och så får hon sova utomhus medan jag tar tag i sysslor här inne så bäddade vi båda ned oss mjukt och varm i Jonas och min säng och så sov vi båda två dryga timman före lunchen.
GUD så skönt det var!!
Idag skiner solen som igår men jag är fortfarande för harig att låta henne springa omkring utomhus och dra in kall luft i lungorna så vi leker och läser inomhus.
Kram Maja