torsdag 16 september 2010

Vattenpalatset = Julias Lycka

Vi stegade ned till Vattenpalatset igår, lagom när jag kom innanför dörrarna så vaknade Julia och vi passade på att äta lunch i deras serveringen.
GODA pannkakor med grädde och sylt serverades till oss båda.
Väl inne visste hon vad som väntade.
Vi har ju läst om Emilia som går med mamma till simhallen.
Att man ska ta av sig, lägga sakerna i sitt skåp,ta med badrocken och baddräkten till duscharna där man måste bli blöt och att kissa.
Dockan var med hela tiden, med sina armpuffar och Julia hade sina.
-Ajjapuff, som hon säger.

Det som var beskrivet som barnpool var överreklamerat.
Det fanns EN pool där vi kunde vara egentligen och inte ens där kunde hon stå på egen hand då den var 1 meter djup, men varm och skön på sina 38 grader (tror jag det var)
Det fanns integrerade bänkar under vattenytan och man kunde hoppa från kanten ned i mammas famn (!!!!!självklart höll jag i henne!!!)
Dockan gjorde samma sak.
- Gocka hoppa mig.
Alltså, dockan ska hoppa som Julia.

Stundtals var det lugnt och stundtals blev det kaos mellan simskoleundervisningarna och skiftena.
Det fanns stora flytplattor som Julia låg på och jag drog runt henne medan hon ömsom tittade i himlen eller låg på magen. Vi satt i bubbelpoolen flera gånger och det kom även pö om pö bubblor i den "barnpool" där vi befann oss 95% av de tre timmar vi var där.
Rutchkanan som var för "små" barn, var två meter hög och i den djupa bassängen, helt omöjligt för en tvååring att bemästra, om man inte både är mamma och pappa på plats och kan vara både uppe och nere.

På det stora hela får "badhuset" betyg underkänt, faktikst.
Dels pga att det mesta av utbudet riktar sig till fem år och uppåt.
Och dels för att dom trots det tar betalt från 0 år och uppåt.
0-2 år kostar 50 kr, 3-4, 65 kr osv....

Julia var iallafall lycklig och det var hvudsaken och dagens syfte med besöket.
Hon badade, vi flöt, jag höll henne under magen och hon tog simtag, hon skvätte massa vatten på mamma, dockan fick beundrande blickar av flera flickor och Julia lånade glatt ut henne men till slut sa hon
- Jujjas gocka. och tog tillbaka den.
Hon hoppade och tittade på allt.
Fast hon hade lika roligt i duschen som i poolen, så hon är lätt att roa :-)

Tyvär kan jag inte dela med mig av några bilder från dagen.
Kram Maja

Inga kommentarer: