torsdag 16 september 2010

Nya vinterkläder



Detta med vinterkläder till Julia är en jungel.
Jag gillar Didriksons1913, hon hade det förra året och den höll måttet på alla plan mycket bättre än den POP dress hon också hade.
Men jag gillar inte årets upplaga av Didriksons overallerna, jag vill ha förra årets och då är jag förpassad, inte mig emot, till Tradera.
Gärna, jag kommer undan med 400 för en overall till Julia där gentemot 900 i butik för årets. Dom säljs så gott som nya, en del med tags kvar och inte ett märke.

I år, liksom förra året, behövs ju två upplagor vinterkläder, dels leker hon mera aktivt, dels måste kläderna hinna torka mellan varven.
Sen tycker jag att det ska vara en av var.
Dvs en två delad, då tvådelat är skönare när man åker långt i bil och kan plocka av sig, och overall är smidigare när hon ska ta på sig själv.

Nu har jag iallafall FYNDAT och vi snackar FYND så det smäller om det!
En Didriksons jacka, superfin, samma modell som hon hade förra året, och ett par svarta fina EVEREST termobyxor med fickor och hängslen.
Inte en skråma, inte ett märke, du kan inte ens se att något barn har haft dom.
För den totala summan inkl frakt: 475 kronor.

Nu är vi färdiga för den första snön att falla :-D
Skor finns, mössor och vantar, nu ska vi bara fynda en overall också så är vi good to go!

kram Maja


Superfin röd jacka, avtagbar luva och massa funktioner.


Hela kitet, byxorna är supersmarta och håller värmen på plats och vätan borta.

Inga kommentarer: