onsdag 29 september 2010

Minisemester Halmstad

Vi har pratat om att åka med lilla familjen till utlandet en vecka i nov, till sol, bad och bamseklubb.
Men man måste vara realist och inse att det går inte.
Jättetråkigt.
Men det finns projekt här hemma som bara måste bli klart, andra kan vänta länge men inte en del.
Och en resa på ca 15000 kr, plus övriga utgifter för pass, vaccin till Julia mm, mm, så vet vi inte vart det landar, vi får mycket för den summan till huset, och det känns mer viktigt just nu.
Speciellt som jag går på inkomst lägre än existensminimum.
( i snitt 6500 kr/månad, så vet ni det, fast folk i allmänhet, och vissa vänner, tycks tro att jag ror hem en väldig massa rikedomsslantar på min mammaledighet..??!!? Kan inte vara mer fel, men jag är ohyggligt bra på att hushålla med det jag har)

Hur som haver, vi spar lite slantar under året och åker i nov nästa år, med båda våra barn.
Julia är ett år äldre och kan mer förklara vad hon vill och inte.
Bebisen har gått från liggvagn till sittdel vilket gör det hela lättare komfortmässigt.

Men, vi kände ändå att vi ville hitta på något med lilla familjen, med Julia.
Så, nu har vi bokat hotell, Scandic, i Halmstad, tre dagar i slutet av oktober, nöjespaket med inträde till Lek och Buslandet i två dagar, det finns jacuzzi och spa på hotelles bottenplan och Halmstad är vackert.
Blir alldeles lagom och passar oss i höstrusket.
Och Julia kommer trivas som den prinsessa hon är.
Kram Maja

Inga kommentarer: