onsdag 7 september 2011

Beroende - fast bara liiiite.


Gissa...vad är detta?

Jonas: - Du vet om att du är beroende va? Strössel-beroende...
Jag: - Jamen, dom är ju så söta, se så sööööööta...och hualigen, jag tänker inte servera bakverk utan strössel på Alice namnfest!
Jonas: - Nej guuuud så tramatisk det hade varit, våra barn får inget strössel, hua vilken barndom.
Jag: - Nu är du dum, folk har åkt långt och anstränger sig för att komma för Alice skull, då ska dom fabian få strössel!



För ja, igår kom det hem ett paket från fantastiska nätbutiken Strössel och Annat.
Därifårn kan man beställa allt, jag menar allt, i strössel väg, pärlor, tyllar, allt, allt, allt!
Rena drogen.
Jag älskar dom här små strösselkulorna och nu har jag då två stora påsar av varje.
Rosa pastell, Rosa Glimmrande och Röda. 


Inte nog med det.
Den underbara Norskan gör hela tiden reklam för Wilton tyllar som hon kan spritsa fantastiska mönster med.


Strössel och Annat fanns Wilton så tre stycken av dom dimensionerna Norskan rekomenderar hittade hem till mig för 25 kr styck.
Och här pratar vi kvalite!
Och tyngd!
Nu ska det tusan testas.
Alice ska få servera ros-cupcakes på sin namngivning, så det så, med strössel, så det så Jonas :-D

Ps, ånej, vi är inte osams i detta strössel-ämne, vi bara retas fram och tillbaka.
Han är såg-beroende, jag är strössel.
Min last är dock lite mildare för hushållskassan.

/Maja

1 kommentar:

Hildas hem - Sofia sa...

Hihi, så härligt. Vi är minsann väldigt lika på denna punkt :)

Dessutom skulle jag också vilja påstå att min man är såg-beroende :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia