tisdag 13 september 2011

Vad Goa ni är!

Tack snälla alla rara för pusch, pepp och insikt i hur ni har det med era små's nattliga rutiner.
Det värmde och stärkte och hjälpte.
Jag trodde nog någonstans i min mammahjärna att klarar hon sig så ofantligt duktigt på dagarna så är det nog samma på natten. Att det går hand i hand.
Nu förstår jag ju att det inte alls hör ihop.
Inatt införde vi blöja igen, och jag tror någonstans att hon tyckte det var helt oki för hon protesterade inte.
Imorse när vi vaknade och blöjan var plastvåt så förklarade jag att det är svårt att känna på natten när snippan är kissnödig och att det är skillnad på natt och dag.
Då säger stackarn ledsen:
- Mamma ja baja kissaj i bjöjan, ja mäjkej inte näj ja sovej.
Fick berätta och förklara och försäkra att det gör verkligen ingenting.
Det bara blir så, att man får öva lite men att vi väntar med det.
Att det absolut inte är någon fara.

Kram Maja

Inga kommentarer: