onsdag 28 september 2011

Krasslig FiaLotta

Av alla utomhus aktiviteter i regn och blåst har Julia blivit krasslig.
Både hon och Elias hade ju samma sak i måndags när vi var där och bacillerna hade nog tivoli för Elias hade sen på kvällen fått feber och mera slemhosta och fått vara hemma fran dagis och Julia hostade slem så hon kräktes.
Natten till igår hostade hon och hostade...
Igår fick vi skippa både gymnastiken, hua, och utomhuslek och tillbringa dagen inne med lugna pyssel.
Det blev mycket soffläge men vi limmade också fast dom fina röda löv vi hittade förra veckan och som jag glömt bort...
Inatt har hostan inte varit ett dugg bättre och hon är förhållandevis pigg men med lite feber men hostar massa segt slem och är inte alls i sitt esse.
Det trista är ju att vi måste avstyra allt vi brukar göra.
Idag skulle vi gått ner till Öppna Förskolan, och även om hon klarar det rent orkesmässigt så är det ju inte alls snällt mot alla andra barn som är där om vi kommer dragande med stora förskylnings och host-baciller så dödens trist får vi vara inne.
Vi som älskar att vara ute!
Det positiva i kråksången är att saker som kommit lite på efterkälken hinner jag göra, iallafall lite.
Igår fick jag äntligen, efter två års tanke om det, målat badrumsfönstret...
Jag klippte till dom båda mönstren till tjejernas vita klänningar och vi lekte den där leken jag inte vet vad den heter men som är väldigt bra för minnet.

Lägg ett vissta antal bra saker som barnet känner igen, under en duk eller handduk.
Gå igenom alla sakerna tillsammans så barnet får dom på minnet.
Barnet blundar.
Simsallabim, så tar man bort en sak.
Vad tog man bort?
Julia älskar den här och vi är nu uppe i sex stycken saker att hålla reda på.

Nu ska vi fånga den här regniga dagen, baka drömmar har jag lovat henne och bygga ett långt lego hus.
Pappa Jonas och Julia bygger alltid på höjden, det är jag urkass på, men jag kanske är bra på att bygga på längden :-)

Ta hand om er.
Idag tänker vi extra på min mormor, som troligen tar sina sista andetag idag. :-(
Kram Maja

1 kommentar:

Mamma till Linus och Wilma sa...

Kram kram, tråkigt att höra om din mormor..
Måste ju fråga hur det gått för Julia och hennes hosta. Har ni inte fått något annat för den ännu?

Kram kram