onsdag 7 september 2011

Morgonbesök


Igår på morgonen vid tio kom mamma Jenny och lilla Wilmer för att hälsa på mellan besöken på Drottnings Silvias. (barnsjukhuset)
Wilmer skulle göra en gamma-röntgen och få isotop insprutad och sen är det ju fyra timmars väntan innan röntgen kan göras så då fick vi härligt roligt sällskap en regnig tisdag.

- De häj äj Ajice nappaj.

Dom tar hon iallafall inte men hon är betydligt mer "besatt" av napparna nu än innan, speciellt efter tandläkarbesöket där Margaretha sa att till jul är det nog lagom att napparna vänjs av. Sen dess är fröken ooootroligt nappig typ jämt.


Bus-Wilmer, Alice och Julia.


Eftersom vi inte plockat bort efter frukosten innan dom kom så kompletterades den bara med lite fler saker som pannkaka till barnen och smoothie till oss stora, och allt som wilmer åt och smakade av, det ville Julia också ha.


Wilmer har bandage om handen där han har kvar kanylen tills röntgen är gjord.

Julias nya nu är att hon vill att vi ska mata henne som Alice.
Om hon får vatten i pipmuggen i sängen ska man hålla henne under nacken och hålla flaskan, och får hon yougurt i nappflaska gäller samma sak.
- Du kan väj göja som du göj med Ajice...snäjja?

När Jenny och Wilmer åkte strax före två så sa Julia efter en stund.
- Mamma, tjoj du de gått bja föj Wijmej på sukhuset, va?
- Jag kan fråga Jenny, vill du det?
- Ja snäjja, de vijj ja.
Så jag fick skicka ett litet mess, och ja det hade gått toppen bra att göra röntgen.
Den är ju lite speceill, har gjort den tre gånger för ryggen, och man måste liga så nedrans stilla så länge och i omgångar men Wilmer klarade det galant. Han hade sovit :-)

När Jonas kom hem åkte Alice och jag till centrum och hämtade ut min nya telefon och kompletterade med lite papper till inbjudningskorten..
När jag kom hem stod maten på bordet, julia hade fått en klämskada i pappas hobbyrum och min nya telefon, ja den låg på nere på Postens disk :-(

Kram Maja

Inga kommentarer: