onsdag 28 september 2011

Natten

22.30 ca. Gick och la mig. Hann blunda.
22.35 ville Alice minsann ha mat.
00.22 Julia hostar och hostar, går in och ger vatten och tröst.
00.30 inser att jag borde passat på att kissa när jag ändå var uppe. Går upp.
01.38 Julia kommer in med Hästes under armen och vill ha hjälp med att hitta nappen och bli omstoppad.
01.58 Julia hostar så jag vaknar och som ynkig bomullsmamma går man då in och ser efter att allt är ok.
02,18 Alice vaknar och leker väderkvarn, det betyder matdags. (hon gråter aldrig, skönt)
02.30 Alice ätit klart och är tillbaka lagd i sin säng. Nu måste jag gå och kissa...
02.58 Julia vaknar och kommer in till mig och vill ha yougurt.
03.00 Faller för önskemålet, går in med Julia i hennes säng, går till köket och hämtar yougurt i nappflaska, in med det till Julia, sitter med henne tills hon druckit klart.
03.10 Sova
03.15 Alice tappat nappen, jag vaknar av det och har för vana att stoppa tillbaka den, för att förhindra ett för stort vaknande..
03.30 Samma visa igen...
Sova.
04.50 ca. Julia hostar hostar och hostar. Jag går in.
05.00 Simon jamar. Får upp Jonas att släppa ut honom. Fast det tar ett tag att väcka honom. Men ska jag ta båda barnen på natten då får han tusan ta katten.
05.45 Alica vaknar, vill ha mat, igeeeeen.
Har precis ammat klart, fått henne att somna om i sin säng, lagt huvudet på kudden och ser fram emot EN timmas sömn innan Julia vill gå upp...DÅ ringer Jonas alarm där nånstans runt sextiden.
- STÄNG AV DET FÖRB....LARMET jag har precis fått henne att somna, väser jag mellan sammanbitna tänder och tänker att det är ju f-n att man aldrig ska få sova en timma på raken utan störningsmoment.
07.15 Julia kommer in och säger att nu är det morgon hejhej.

Jahopp, det var den natten.
Inte alls olik mina alla andra nätter. Fast Julia brukar inte vakna så ofta.
Har nog glömt några uppstudsande tillfällen dock.
/ Trötter

Ps, hur jag vet tiderna?
Jag kollar ALLTID (oftast) klockan eftersom det numera ständiga mörkret förvillar mig tidsmässigt.
Och konstigt nog har Julia som en inbyggd klocka, hon vaknar ofta 18,38 eller 58 på ett klockslag.
Hm...

Inga kommentarer: