söndag 18 september 2011

Färgmissbrukare

Idag fick Jonas ta tjejerna den största delen av dagen, trots att dom var utomhus, för jag stod med huvudet i färgtråget, igen....
(Jonas och Julia klippte gräset..)

Nu har allt på baksidan jag började måla igår fått sig tre strykningar och det blir så bra.
Det är ett evinnerlit pill för fd ägarna var nog jordens minst noggranna så överallt får man måla där den gamla ljusblåa färgen lyser igenom eller där dom inte målat alls.
Så det tar tid, men blir bra.
Här bjuder jag på lite före och efter.



Baksidan Före...


Efter...


Dörren före  (fast här hade jag målat fodren)


Efter.
Dörrknacken och handtaget fick sig en uppfräschnings omgång av.
Ja just det, svart sprayfärg!


Före


Efter.



Den lilla utbyggnaden som rymmer vår köksingång och skafferi.




Ser nu vitt och fräsch ut överallt.
Det bruna hemska är borta.
Nu ser jag fram emot att ta tag i hela huset men då får Jonas fixa en skylift...och barnvakt.

/Maja




Inga kommentarer: