lördag 25 augusti 2012

En rejäl utflykt.

 
Släpet kopplades på bilen och vi packade in oss och barnen för färden gick mot Varberg.
När vi hämtat det vi skulle och var på väg hem blev det ett långt pausande stopp på en mysig McD för mat och kaffe..

 
Pappa J och Alice..tydligen skolös.

 
Julia mumsar HappyMeal...

 
Alice springer runt och skrattar och slår på dom snurrande sakerna medan Julia...

 
..passar på att bli ansiktsmålad..

 
Valet själv: Blå Fjäril.

 
Nå....vad fick vi med oss hem från från vår, som Julia sa:
- Det här var en rejäl utflykt mamma! :-)

 
Vi fick med oss en gammal antiksäng utan årtal, samma mått och snarlik stil som Julias.
Som jag letat!

 
Lite smre skick och lite annorlunda men med spackel, slip och vit färg kommer den bli toppenfin.
1500 riksdaler gick det kalaset på men det känns ok.

 
Nya glitterskor som inte lämnar frökens fötter många sekunder.
Detta är andra paret i ägo.
 

 
Vi fick även med oss ett linneskåp/skänk i samma stil som på det vi redan har, detta är dock lite mindre och nättare.
Det ska bli svart och det ska rymma våran ved i vardagsrummet som jag ska göra en makeover på under kommande veckor när tid finns och regnet vräker ner.
Kommer bli toppen!
Vet ni vadvi fick ge?
150 små penningar.
Hundrafemtio!
Som hittat!!

Uppladdning..
 
Efter lite Inez-lek och lördagsmys och annat körde Jonas uppladdning...
Med 13999 andra ska han sprnga Midnattsloppet, (därav den blå tröjan) och vet ni, det öser ner.
Hela dagen har badat i strålande sol och värmebölja.
Nu öser det ner...
 
Jag, jag ska slå mig ner i soffan med bok, film och lite godis, filt och tända ljus och kanske hålla tillbaka den där lusten att jag kanske ska börja plocka ihop lite saker nu, just nu, i rummet, bara plocka ner liiiiiite saker och böcker så jag imorgon kan skruva ner bokhyllorna....
Kanske bara liiiite börja förbereda så jag kan ut med det gamla vardagsrummet och in med det nya.
Min budjet är ju (för mig själv) 500 kr, men nu fick vi ju skänken så hiskeligt billgt att det blir mindre än så :-)
Älskar att förnya med lite medel.
Utmaning.
Vad jag ska göra?
Möblera om, ta ner den o-t-r-o-l-i-g-t fula sandbergstapeten jag verkligen ogillat sedan vi flyttade in.
Måla om hela vardagsrummet.
Flytta runt bokhyllorna och klura på om dom ska förbli vita, eller bryta av som matt svarta.
Klura på hur vi ska ha det vid teven med skåp som gömmer allt vi inte vill se, så som vi har det nu..
Klä om en Tomelilla fåtölj och Fotpall.
Ja, sånna saker.
Klure-ri-klure-ra.
 
Nu soffan och gå in och pussa barnen, igen, och stoppa om dom sovade små.
Och dra in doften i näsan.
 
Kram Maja

Inga kommentarer: