torsdag 23 augusti 2012

Om att göra sig ett brickbord

 
Länge har jag letat efter passande bord intill fåtöljen.
Bara ett sånt där som finns, tar plats och rymmer saker man tycker om.

 
Vill man och behöver man har man dessutom en väldigt stor bricka att bära iväg med...

 
Peter LeMark boken Jonas fick i julklapp för några år sedan, Mina första gåskor...
 
Alltså som jag letat.
Men inte hittat.
För små, för dyra, för låga, fel stil, för mycket arbete osv osv.
Så en dag öppnar jag våran kista vi har som soffbord.
Där huserar alla våra extra täcken och kuddar till gäster,
Däri fanns också denna stora brickan.
Och stor, det är den.
Ute på altanen hade vi ett litet klaffbord som får husera underrede.
Allt målades i Pekingsvart från Alcro.
Jamen herregud tänk, att det där bordet hela tiden fanns framför nosen på mig.
/Maja

Inga kommentarer: