tisdag 21 augusti 2012

Lek och kaos


Måndagen kom och regnet likaså.
Mina morgontrötta barn fick jag väcka kl 9 då vi väntade leksällskap av Robin Pontus och mamma Therese.


Oh my!
Jag tror det tog en kvart så var det kaos.
Lite som vanligt.
Leksaker ö-v-e-r-a-l-l-t.
Den här gången sa jag ifrån.
Fel, jag fick bli barsk och säga ifrån.
När jag går in i Julias rum ligger allt, a-l-l-t på golvet.
Men inget leks med.
Alla pussel utslängda, allt allt allt.
Gör mig galen.
Här plockar man undan en sak innan man leker med nästa,
Precis som på förskolor.
Och pussel och spel, det sitter man med ETT i TAGET och gör klart.
Sen tar man fram nästa.
Kaos!
Jodå, dom fick städa.
Och pussla.
M-a-s-s-o-r av pussel.
Sen fick dom leka vidare.


Medan dom stora skapade kaos bekantade sig dom mindre på tu man hand...


Pontus tog nappen från Alice sen gav han den tillbaka.



Sen gav hon nappen till honom så att han kunde ge den tillbaka.
Charmfisar.

När klockan var två och dom åkt hem var alla lite möra...
Minst sagt.
Kram Maja

Inga kommentarer: