torsdag 9 augusti 2012

Sista Kalaset för Julia


Med bara en dag i vila efter norrköpngstrippen så stundade sista kalaset för Julia igår.


Det var mormor, Dennis, morbror Markus och hans Lotta plus morbror Ricky och kusin Pauline som skulle komma och fira Julia och mig då dom inte var hemma när hennes kalas var.
Julia fick välja tårta så vi gjorde en choklad-godis-tårta och placerade Pricken i mitten som gjordes i sockerpasta.
Mycket noga var att vi fick inte äta upp honom, för Julia...


Födelesedagståget som egentligen är Alice har använts flitigt sedan hon fick det av fadder Linda.



Kalastjejen i nya röda sandaler.


Tittut bakom skåpet...


Hm...klåfingrig madame som gärna vill kunna ta ut varenda kopp och fat i vitrinskåpet..
Vilket hon också gör om man glömmer att "låsa" det med snodden...


Nyskodd.


Jordens Finaste Alice.


Mammas svart-vit-randiga för dagen.



lekstund före gästernas ankomst.



Pågrund utav vädret fick vi tyvär både fika och äta inne..


Så först fyllde vi magarna med massa socker och sen grillade vi röding som fiskats utav Dennis uppe i norrlänska skogarna.


Mormor, som tagit med sig husbilen för att Julia skulle sova ute hos dom tills idag..
Försökte sig på att använda stickdockan.
När jag klickade hem den på Lekmer så stod det:
Enkel Stickdocka från Tre år.
Vi tycker inte att den är just enkel..och har fortfarande fått fason på den...



Kusin Pauline


Fadder, Alice och pappa J.


När kvällen kom åkte alla hem, utom mormor och Dennis som tog med sig Julia ut i husbilen med den lilla kappsäcken vi packat med pyjamas, bok, film och Snutt/Prick.
När Dennis och Jonas kollat klart handbollen här inne hördes tassande steg ute på altanen, där kom mormor och Julia, som inte alls ville sova i husbil utan i sin säng..
- Mamma saknar nog mig där inne i huset, hade hon sagt.
Och jag hade ju sagt att vill man inte så är det oki att komma in, man får avbryta, mormor och Dennis sover ju kvar ändå..
Så dom fick sova själva, men när klockan plingande nio i morse så knallade Julia ut och sa att nu var det frukost här inne i köket :-)
(fast hon åt först ägg och yougurt som M och D haft med sig..och kom in med kexchoklad och ballerinakex, såklart...)

Vi fick jättefina paket ockspå, Julia fick så mycket lego av alla, som just nu byggs med av henne och Jonas, och sommarslant och jag fick stor slant för att köpa mig min önskade silikonkavel och slickepott till min kitchen aid.
Det blir nog lite annat också, sett en fin Karen Millen jag önskar mig så den köper jag.
TACK!!

Kram Maja

Inga kommentarer: