måndag 13 augusti 2012

Lekdag med glass vid sjön


Måndag och Jonas första arbetsdag.

Vid frukosten frågade jag Julia om jag skulle ringa Robins mamma för att bestämma lekdag.
Det ville hon inte. Robins slåss ibland. Det ville hon inte vara med om.
Ska jag ringa Adam i Knyttegruppen?
Det ville hon absolut tjoade hon.
Adam och lillasyster Elsa är ju liksom vi hemma, dessutom bor dom bara tre hus bort :-)


Sagt och gjort, Mamma Karin kom med Elsa och Adam hit för lek och fika.
När Adams blyghet lagt sig var det dags att gå hem och äta lunch.
Attans tyckte då den lekglada och pratiga Adam och bjöd in oss på lasange.

Vi hoppade dock den fina lunchinbjudan eftersom jag vile ha Alice att vila lite men bestmde att vi kommer ner till dom efter en ynka pynka stund och då går vi en promenad ner till stranden och köper glass.


Mycket bra tyckte både barn och mammor så det gjorde vi.
Karin har en jogging/cykelvagn som är ybersmart.
Rymmer massor, klarar alla underlag och terränger och ska dom dra in bussen för oss här uppe så kanske vi måste ha alternativ att kunna plöja oss fram i snön vintertid..
Rena rama Frostmofjällsbarnen..

Hur som haver, Julia ville provsitta, hon mindes den mysiga åkturen i Tuvas cyklevagn ute på Björkö och Adam gentlemannen gav upp sin plats efter att dom knallat grusvägen fram och plockat hallon och gett till varandra.
Åh sött!
- Häj fåj du Adam, ett hajjon.
- Ja har ett till dig Julia...
Åh sötisar!

Inna vi var nere vid strand och glass hade han tom hunnit plocka en liten minibukett blommor och gett henne,,,
Om jag känner min dotter väl så har hon nog skaffat sig en ny käresta.

En rolig dag som fortsätter imorgon för då ska vi gå till dom.
Adam ville absolut att Julia skulle komma.

/Maja

Inga kommentarer: