fredag 3 augusti 2012

MIn Dag


Min dag...
....strax före elva steg jag in genom dom gamla dörrarna i Posthuset där nu SkönhetsFabriken har sina vackra lokaler...


Det första jag bjöds på, föreutom väldigt trevlig atmonsfär, var denna otroligt goda och vackert presenterade kaffe och skummad mjölk.
Åh en fröjd för mamma ögat som faller pladask för sådana här små betydelsefulla detaljer.


Min utsikt i spegel...
Utanför ett vackert Göteborg som badade i sol och ån som rinner genom stan..

Min stylist för dagen hette Susanne, en förtjusande liten varelse som gjorde allt för att jag skulle få ut max av mina timmar på salongen.


Ja, inte är man snygg inte men här sitter jag med den nästan mörka bottenfärg som Sussane lade i...
För att ge mitt hår fyllighet, vilket inte var en dag för tidigt efter amningstiden och hår som är på utväxt efter att ha tappats bort.


Medan den verkade satt jag mest och njöt, dinglade med benen, fick mess från J och barnen, njöt av atmosfären ytterligare och tänkte att hur himmelens knasigt det är, att jag sitter där, det det förut inte alls knappt fanns väggar...eller golv..eller....där det stod rivnngsmaskiner och ja inget var sig likt, och hur fint allt blivit...och gladdes åt dom färgglada och väldigt många fina schampo och balsam flaskorna som stod på rad längs väggen och utmed en långspegel och undrade varför man inte kan ha det så där här hemma..
Allt bara på rad.
-Idag tar jag lite si..idag lite så och så tar man bara Klick klick ur dom fina flaskorna och inget dräll eller kladd utan bara...fint.
Prydligt.
Eller varför man inte kan ha en sån där som Sussanne hemma.
Varje morgon.
Som tvättar och masserar tinningar och bara får mig så där snygg.


Jag älskar dom här gamla fönstren och taket....och det avskalade men ändå varma, och att alla tjejerna som jobbar där är enhetligt i svart.
Det ger lyx åt själen, att allt är genomtänkt.
Jag satt och studerande disken, ni ser den grå lite i utkanten av bilden, där bakom blandade dom färger...där blandades min färg, och sedan min Blank-wask, tror jag den hette..
Håret är otroligt blank och känns som nytt, nytt..
Som en väldigt blank vacker väska .-)
Iallafall, disken, man får känslan att det är ett draperi, av trä.
Effekten kommer sig av att dom satt olika bredder och modeller på dörrföder och lister.
Otroligt läckert och något jag nog måste få J att göra här hemma, eller jag...



Man hinner mycket medan färgen tar sig och solen lyser utanför..
Man hinner dricka ännu en sån där alldeles lagom varm och skummig kaffe, får äta ännu en chokladbit, känns lyx lyx lyx, hinner nätklicka och sukta efter ännu några Karen Millen klänningar och bläddra i några frasande magasin och tänka att det här, det är ju lyx...
det är ju lyx tjejer!

När jag gick därifrån var jag jättenöjd.
Jag ville inte göra någonting annorlunda.
Håret är mjukt klippt med lite mera lugg, hennes val av färg är toppen och den där blankwasken kunde inte vara med välkommen.

Nöjd och glad spatserade jag ut på torget och fortsatte, lite ömsom småspringande, lite lungt gående, att göra mina ärenden.
När jag kom hem med nya skor till Julia från Azzeccories och ett knallceriset litet paraply med krås så kändes dagen som en bra dag.
Det är ett under att vi inte har en fyra åring som sover med både skor och paraply i sängen nu...

En härlig dag!
Kram Maja

Inga kommentarer: